2010. március 24., szerda

Családi rovat: Zalán 5 éves lett

Jelentős az elmaradásom a családi események dokumentálásában, részben a magyarországi utazás, részben meg a kezem miatt, de lassacskán pótolom... Az év első három hónapja bővelkedik az ilyenekben és január 27.-e jeles nap: Zalán születésnapja. Mivel sajnos nem értem haza csak február elején, ezért az ünneplést is ekkorra tartogattuk. Megvártak vele, Zalán el sem tudta képzelni, hogy nélkülem ünnepeljen. De aztán hazaértem és bár kedden reggel estem be az ajtón, másnap már sort is kerítettünk rá.



Természetesen családi körben zajlott a köszöntés. A gyerekek napközben oviban, iskolában voltak, addig én igyekeztem mindennel elkészülni, ami azért a szokásos jet-legemmel nem volt piskóta mutatvány. De sikerült!!!!


Mikor végre a férjem is hazatért a "gyárból" kezdődhetett a mulatság. Először az ajándékosztás. Szerencsére én a gyűjtögető fajtához tartozom: jó előre beszerzek mindent, jártomban-keltemben már decemberben elkezdtem gyűjtögetni. A nagy kanapéra halmoztuk fel a csomagokat és miután családi körben elénekeltük a megfelelő születésnapi nótákat, a gyerekek nekiláttak a kicsomagolásnak.





 A legnagyobb attrakció egy varázs kincsesláda volt: hangérzékelője csak jelszóra nyitja, felismeri a hangmintázatot és bizony senki más nem férhet hozzá a becses kincsekhez, csak a tulajdonosa, ez esetben: Zalán. Persze nem ment elsőre, mert nem igazán értette, hogy nem elég ugyanazt a jelszót mondani, a gép a hanghordozásra, hangmagasságra is érzékeny, nem beszélve a hangerőről. De jó mókának bizonyult a "betáplálás" is.





 
 Amíg a gyerekek örömködtek a játékokkal addig mi nekiláttunk a vacsora gyártásnak. A vacsora végén következett az elmaradhatatlan torta, és mivel épp Magyarországról jöttem vissza, idén marcipán figurák is kerültek a tetejére. Itt ugyanis még nem bírtam marcipán figurákat vásárolni, eddig csak a cukorból készült díszekbe futottam bele. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehet kapni, csak annyit, hogy nem tudom hol. (Innen jut eszembe, ha valaki tudja a lelőhelyet szóljon. Megköszönném.)







A családi ünnepséggel azért még nem zárult le a születésnapi tobzódás, természetesen "Birthday Party"-t is szerveztünk. Idén már egészen rutinos voltam és kezdem elsajátítani a helyi szokásokat. A bulira hétvégén került sor. Mivel Zalánnak már egészen stabil szociális kapcsolata van az ovis társakkal, a meghívandók listája végül majdnem 20 főre emelkedett. Ebben azért benne vannak a testvérek is, Zalán ovis társainak jó része nagyobb testvérrel rendelkezik, akik viszont Bogi osztálytársai. Amikor végül sikerült összeszedni a névsort elrobogtam és születésnapi meghívókat vásároltam. Idén előregyártottal nyomultunk, tavaly még én gyártottam le, idén nem volt hozzá erőm. De a lényeg ezen is rajta volt: mikor, hol, meddig. Itt ugyanis az a szokás, hogy fix időtartamra szól a meghívás és főleg a gyerekekre vonatkozik. A meghívón van drop off és pick up time. Tavaly még ezt nem tudtuk, kérdezgették is a szülők, hogy OK, hogy mikor kezdődik a buli, de mikor lesz vége. Én pedig mondtam, hogy amikor a gyerekek elfáradnak. Na ez idén máshogy volt: kemény három órát adtunk nekik a mulatozásra. Amikor végre mindenki visszaszólt, hogy akkor jön-e vagy sem, elindultam, hogy beszerezzem a születésnapi buli kellékeit.

A poharak, tányérok és a tortára valók mellett be kellett szereznem még egy rakás apró játékot is, itt ú.n. "Party bag"-et is szokás adni. Na, tavaly ezt sem tudtuk és a buli végén vidáman elköszöntünk mindenkitől, mondtuk, hogy örülünk, hogy eljött. A gyerekek csodálkozva és várakozva néztek rám, de nem igazán értettem mi mást tehetnék még. Aztán felvilágosultam: a buli végén mindenki kap egy kis ajándékcsomagocskát, amit hazavisz. Mondom én, hogy hobbitok. Idén már mi is azok lettünk: volt kis csomag. Azért a rend kedvéért meg kell, hogy említsem, hogy ezeket a játékocskákat a szülők nagy része (ezek közé tartozok én is), a kínai 2 dollar shop-ban szerzi be. Be kellett szereznem még sok-sok édességet a kincskereséshez (ezek voltak a kincsek, amit megkerestek) és újabb játékokat a "Pass the Parcel"-hez. Ez Petra ötlete volt, ezúton is köszönöm. Később majd még mesélek róla.

A sok-sok előkészület után, amibe Gyuribá és a kedves Szomszédasszonyom is aktívan besegített a kihagyhatatlan csokis bejgli elkészítésével,  végre elérkezett a szombat 3 óra és negyed négyre már 17 gyerek rohangált, kiabált, majszolt a házban, a kertben, a mosókonyhában és minden elképzelhető és elképzelhetetlen helyen. A szülők nagy része itthagyván a gyereke(ke)t örömmel elszaladt, hogy élvezze a rá szakadt három órás szabadidőt. Néhányan maradtak, főleg azok, akik amúgy is a barátaink.

Amikor túl voltunk a lelkesedés első hullámán, akkor a kincskeresőset játszottunk: a kertben szétszórt édességre vadásztak a csemeték. Nem volt túl nagy feladat, de nagyon élvezték és rögtön neki is láttak az összegyűjtött kincsek elfogyasztásához.




Amikor túl voltunk a lelkesedés első hullámán, akkor a kincskeresőset játszottunk: a kertben szétszórt édességre vadásztak a csemeték. Nem volt túl nagy feladat, de nagyon élvezték és rögtön neki is láttak az összegyűjtött kincsek elfogyasztásához.





 





Kicsit később, amikor a vércukorszintek már elérték a maximumot, Zalán középre ült egy magas székre és egyenként átadták neki az ajándékokat. Előtte persze éneklés és minden ilyesmi. Nagyon sok szép dolgot kapott és nagyon boldog is volt vele :)







Itt megint beiktattunk egy hosszabb szünetet, fél óra egy helyben ülés után le kellett vezetni az energiát újabb rohangálással, kiabálással... Meg persze csokis bejgli, ropio és egyebek majszolgatásával. Aztán jött a "Pass the parcel" játék: ezt úgy állítjuk elő, hogy újságpapírba becsomagolunk valami kis bizbaszkát, majd újabb és újabb papírrétegekbe rejtünk apróságokat. Annyi réteg van, ahány gyerek. Az így előállított izé a "parcel", na ezt kell passzolni. A gyerekek körbe ültek és bekapcsoltuk a zenét. Az a szabály, hogy akinél megáll a zene, az kibonthat egy réteget és a benne talált bármi az övé lesz. Az anyuka feladata, hogy észben tartsa ki kapott már és ki nem és úgy állítsa meg a zenét, hogy mindenkinek egyformán jusson. Ehhez persze jó ha van segítség, nekem pl. két másik anyuka is súgott.



 Immáron mindenki rendelkezett egy nagy adag csokoládéval, rágógumival és egy-egy játékocskával... Már csak egy programpont maradt: a torta feltálalása. Ismét vártunk egy kicsit, hogy kirohangálják magukat, majd körbeszaladtunk az anyukákkal és hangos "torta, torta" felkiáltásokkal ismét összetereltük a gyereksereget. Mivel a gyerekek imádnak énekelni, megint énekeltek Zalánnak néhány "Happy Birthday" strófát és felmetszettük a tortákat. Kettőt is sütöttem: egyrészt, hogy elég legyen, másrészt, hogy legyen miből válogatni.
 





Menetrend szerint hat órakor megérkeztek a szülők, hogy elvigyék a borzasztóan fáradt csemetéiket. Petráék még maradtak egy kicsit és egy jól megkevert Mojito koktéllal levezettük a fáradalmakat...

A soron következő születésnap az enyém volt, de ez már egy újabb poszt lesz...

Nincsenek megjegyzések: